Followers

Friday, July 31, 2009

Cikgu Tupperware

Ibu brpangkat AED, anak 5 Star Director

Hari ini nak cerita sebagaimana dikenali cikgu Tupperware bukan cikgu yang mengajar Bahasa Inggeris.
Dulu sebelum pergi sekolah sesi petang, terpaksa buat sekurang-kurangnya 2 'home party' sehari sebagai langkah memperkenalkan diri kpd org2 Temerloh. Pelanggan kebanyakan berbangsa cina & melayu. Entah mcm mana, auntie2 brbangsa cina ni begitu mesra dn lbih brminat membeli dgn saya. Mungkin sudah rezeki saya.
Sekarang sudah brbahagia dpt hasil dr titik peluh itu. Seronok dlm prniagaan Tupperware ini, di samping dpt pndptn brganda dr gaji seorang guru, dpt brkenalan dgn semua org x kira muda dn tua.. Paling BEST, dpt pergi melancong ^_^. Baru blik dari Bali brsama anak. Bln 11 pula, akan ke Mesir atas "Tiket Tupperware".
Anda berminat??? kalau berminat bleh la mghubungi saya. Insyaallah...

Belakang sebuah gunung yg msih aktif di Bali


Belakang sebuah masjid yg terdapat di Bali.
85% penduduk Bali bragama Hindu...

...berdua-duaan di pantai di Bali ^_^

4 comments:

  1. salam.singgah..

    nice blog..saya mendapat maklumat blog ini apabila diperkenalkan oleh Prof Dr Abd.Wahab Arbain, sahabat saya..

    moga allah memberi rahmat pada tuan punya blog ini sekeluarga..amin.

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam, salam brkenalan.
    Terima ksih sudi singgah di blog ini. Utk pengetahuan, abg chak (prof Dr Abd.Wahab) mnjadi tmpat rujukan dn nasihat sama ada mengenai hal ehwal anak2, krjaya sbgai guru mahupun prniagaan.
    Amin...mmg darah brniaga "pure" mek kelantan dh sebati dlm diri ini. Saya brsyukur kpd Allah atas anugerah ini.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Cikgu. Makcik terpanggil untuk 'post comment' dgn cikgu kerana saya juga seorang guru dan berkongsi ilmu Tupperware.Saya berkecimpung dalam 'Tuperware World' pada zaman 70han. Lost touch ngan tw dan baru join semula.Kebetulan blog saya gune 'Cikgu's Tupperware' under Malaysian Tupperware.Tahniah diatas kejayaan sebagai AED.

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah. semuga makcik akan menyusul kemudian. yg penting berusaha ke arah itu. tk singgah.

    ReplyDelete